کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد روسیه انگلیس را تهدید کرد | هشدار مسکو: مواضع نظامی انگلیس را هدف قرار می‌دهیم بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از اقلیم کردستان به امنیت ایران لطمه بزند تماس تلفنی ۳۰دقیقه ای بایدن و نتانیاهو درباره رفح ترامپ در دادگاه آمریکایی باز هم جریمه شد کارشناسان سازمان ملل: برخی از قربانیان در غزه، شکنجه و زنده دفن شده‌اند جزئیات دیدار رئیس حشدالشعبی با بشار اسد توضیح شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب درباره فهرست دور دوم انتخابات مصر سطح آماده‌باش را در شمال سینا افزایش می‌دهد گروسی با امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نیچروان بارزانی با رهبر انقلاب دیدار کرد مصر: گذرگاه رفح برای تردد مسافران بسته نشده است دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از قصد دشمن برای حمله به رفح خبر داد فرانسه با حمله به رفح مخالفت کرد اسلامی: اراده رسیدن به تولید ۲۰هزار مگاوات برق اتمی تا سال ۱۴۲۰ را داریم سردار ایزدی: پدافند غیرعامل در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است
سرخط خبرها

ایستادگی مردم غزه تجسم مقاومت است

  • کد خبر: ۲۰۵۸۶۴
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
ایستادگی مردم غزه تجسم مقاومت است
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: خسارت و زیان‌هایی را که در جریان «طوفان‌الاقصی» به رژیم صهیونیستی وارد شد، بی‌سابقه بود و مردم غزه، ایستادگی و مقاومت را تجسم بخشیدند.

حمید محمدیان | شهرآرانیوز رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) خسارت و زیان‌هایی را که در جریان «طوفان‌الاقصی» به رژیم صهیونیستی وارد شد، بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: مردم غزه، ایستادگی و مقاومت را تجسم بخشیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در اولین همایش بین‌المللی «حوزه علمیه و آینده جبهه مقاومت» که با حضور شخصیت‌های برجسته از کشور‌های افغانستان، ایران، لبنان، عراق و بحرین برگزار شد، با بیان اینکه مسئله مقاومت اصل حیاتی برای همه بشر است، افزود: هر فرد یا گروهی از انسان‌ها اگر می‌خواهد باقی بماند، باید در مقابل باد‌های مخالف و ناملایمات مقاومت کند. نظام جمهوری‌اسلامی‌ایران نمونه مقاومت در مقابل توطئه‌های دشمن است؛ نظامی که هر روز بر علیه آن فتنه ایجاد می‌شود، ولی با رهبری رهبر‌معظم‌انقلاب و حمایت مردم از نظام، توطئه‌ها مهار شده‌اند و کشور ما امروز در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد.

خسارت‌های بی‌سابقه رژیم صهیونیستی

وی مردم غزه را دلیرترین و غیورترین مردم در دنیا نامید و افزود: آن‌ها خسارت‌ها و زیان‌هایی به رژیم صهیونیستی تحمیل کردند؛ خسارت‌هایی که در مدت هفتاد سال اشغالگری آن‌ها سابقه نداشته است.
وی در ادامه به اهمیت مسئله مقاومت در مقابل جبهه کفر از منظر قرآن، ادیان و سیره اهل‌بیت (ع) پرداخت و ادامه داد: یکی از نقش‌های حوزه علمیه، ایجاد بنیان مقاومت و جریان‌سازی این مسئله در برابر تهاجم و حملاتی است که در اجتماع رخ می‌دهد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: امروز باید برای کیان اسلام و حفظ قرآن و نظام اسلامی در برابر جسارت‌ها و هجوم علیه قرآن و دین ایستاد، زیرا اگر اندکی عقب بنشینیم، دشمن در جامعه مسلط می‌شود و از دین چیزی باقی نمی‌گذارد.

سنگر مقاومت، صهیونیسم را درهم می‌شکند

دبیر شورای عالی حوزه‌علمیه خراسان نیز در این مراسم با بیان اینکه سردار سلیمانی احیاگر مقاومت در منطقه شد، بیان کرد: قرآن و سنت، عملکرد تاریخ را به‌خوبی و به‌روشنی شهادت می‌دهند؛ اینکه سنگر مقاومت سنگر فتح و پیروزی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر فرزانه تصریح کرد: قرآن و سنت شاهد این مسئله هستند که وقتی مقاومت با اخلاص همراه باشد، دشمن شکست می‌خورد.

حوزه‌های علمیه جبهه مقاومت را قوی‌تر می‌کنند

عضو شورای مرکزی حزب‌ا... لبنان دیگر سخنران این مراسم بود که از تلاش حوزه‌های علمیه برای احیای اسلام و تقویت وحدت اسلامی گفت و یادآور شد: با حضور این نهاد در عرصه مقاومت و تقویت آن، در همه‌جا پیروز خواهیم شد و جبهه مقاومت بیش از گذشته موفق عمل خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن البغدادی همچنین یکی از برنامه‌های دشمن را که به‌دنبال از بین بردن نسل مسلمانان است، کاهش جمعیت با شعار‌هایی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» دانست و از‌این‌رو یکی از وظایف مبلغان حوزه علمیه را تبلیغ فرزندآوری و اهمیت آن در اجتماع اسلامی به‌شمار آورد.

حوزه علمیه یعنی تهذیب، تبیین و رهبری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدا... الدقاق، نماینده آیت‌ا... شیخ‌عیسی‌قاسم (رهبر شیعیان بحرین)، نیز با طرح این سؤال که نقش حوزه علمیه درباره اتفاقاتی مانند جریان غزه و طوفان‌الاقصی چقدر مؤثر است، افزود: در‌صورتی‌که حوزه علمیه بخواهد در این مسئله مؤثر باشد، باید بتواند به تهذیب، تبیین و رهبری مقاومت بپردازد.

تشکیل اولین پایگاه مقاومت لبنان در یک مدرسه علمیه

سیده‌هدی موسوی، خواهر شهید سیدعباس موسوی، دبیرکل سابق حزب‌ا... لبنان، نیز در این همایش از برادر خود گفت و بیان کرد: سیدعباس به فکر تشکیل حوزه‌های دینی بود و اعتقاد داشت حوزه‌های علمیه می‌توانند در شخصیت انسان و در تربیت و حضور او در اجتماع تأثیرگذار باشند.

وی اضافه کرد: امروز مشکل جوامع اسلامی با دشمن، جنگ فرهنگی است و اگر بتوانیم در این میدان موفق شویم، در همه امور پیروز خواهیم شد.

در این همایش پیام ویدئویی آیت‌ا... شیخ‌عیسی‌قاسم، رهبر شیعیان بحرین، نیز پخش شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->